Din istoria blogosferei evanghelice – 17 iulie

2007 – Marius Cruceru: Atanasie cel Mare a fost baptist?

„După cum se poate observa în textul atanasian, problema tradiţiei este discutată în cadrul eclesial, în contextul unei urgenţe soteriologice. Athanasios discută modul în care Dumnezeu există, zidit pe temelia a ceea ce crede întreaga Biserică şi pentru că este pusă la îndoială validitatea mîntuirii noastre.

Este ştiut faptul că doctrina despre Sfînta Treime în jurul căreia ne definim întreaga structură a crezului nostru nu se află pe paginile Scripturii şi că este un rod al tezaurului interpretativ al Bisericii.

Modul în care Athanasios defineşte predania este foarte apropiat de sensurile pe care termenul le capătă în Noul Testament, avînd conotaţii pozitive.”

2010 – A.Dama: If only one thing had happened differently

„Această repetare cu insistență – uneori devastatoare – a faptului că totul s-a întâmplat la vremea potrivită e ca o piatră de moară. Ori te ajută la măcinat, ori te trage la fundul apei.

Oare când Cristos a făcut voia Tatălui, S-a grăbit în vreun fel? A sărit peste vreo etapă? Ce s-ar fi întâmplat dacă nu era exact la momentul oportun, exact în locul în care Tatăl voia să fie?

El nu a alergat de colo-colo, ci doar unde a fost trimis. Până și pașii I-au fost numărați, si călcați exact acolo unde trebuia… ajungând mereu la timpul hotărât de Tatăl și în locul hotărât de El, la oamenii hotărâți de El și pentru problemele alese de El!

Dacă ceva s-ar fi întâmplat diferit, dacă Cristos n-ar fi stat în ascultare definitivă și irevocabilă – „la vremea potrivită” -, dacă avea inițiative fără să se consulte cu Tatăl, dacă acționa după vreo toană, măcar o dată, azi mai eram?…”

2015 – Teofil Stanciu: Ortodoxie şi evanghelism – ediţia a doua, revizuită

„Un model de interacțiune între reprezentanții a două tradiții creștine. Dacă nu pentru altceva, măcar pentru decența dialogului și pentru calitatea argumentării tot ar merita citită. Cu recomandare mai ales pentru cititorii care caută un punct de plecare în dialogul transconfesional în România.

Nu, nu trebuie să „trecem” de la o confesiune la alta ca să putem aprecia ceea ce au bun ceilalți. E suficientă lepădarea trufiei și un pic de bunăvoință.”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: