Atenție la dezinformările lui Paul Dan

Paul Dan despre Iosif Țon (pe blogul lui Dionis Bodiu): „Uniunea Baptistă face o decizie corectă de excludere a lui din rîndul baptiștilor.”

Nu este adevărat că „Uniunea Baptistă face o decizie corectă de excludere a lui din rîndul baptiștilor”.

Paul Dan iar nu știe despre ce vorbește.

1. Iosif Țon nu a fost exclus din rîndul baptiștilor. (Dimpotrivă, e tot mai prezent.)

Nici unul dintre cei menționați în Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste nu a fost exclus.

Autoritatea finală în ceea ce privește excluderea unui membru baptist este BISERICA LOCALĂ. Nu de aceea a solicitat Consiliul Uniunii bisericii locale din Băile Felix excluderea lui Ioan Demeter?

2. „Decizia corectă” a Consiliului Uniunii în cazul Iosif Țon constă în retragerea ordinării ca pastor baptist.

Comunicatul Consiliului Uniunii este însă nul întrucît nu se bazează pe documentele de funcționare a Uniunii Baptiste – Mărturisirea de credință și Statutul.

Statutul Cultului Baptist nu specifică faptul că Consiliul Uniunii are autoritatea să retragă cuiva calitatea de slujitor duhovnicesc.

Iar Mărturisirea de credință a Cultului Baptist din România nu este cesaționistă.

Lipsa de fundament doctrinar și/sau statutar a „deciziei corecte” a Consiliului Uniunii Baptiste a fost indicată deja de mai mulți comentatori în spațiul public pe Internet.

Azi a apărut probabil cel mai reușit articol cu referire la Cazul Iosif Țon, în care Teofil Stanciu scrie: „În cazul lui Iosif Țon, degringolada teologică lasă măsurile luate fără suport dogmatic.”

2 răspunsuri to “Atenție la dezinformările lui Paul Dan”

  1. Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (X) « Istorie Evanghelica Says:

    […] Atenție la dezinformările lui Paul Dan from România Evanghelică by Alin Cristea Paul Dan despre Iosif Țon (pe blogul lui Dionis Bodiu): “Uniunea Baptistă face o decizie corectă de excludere a lui din rîndul baptiștilor.” Nu este adevărat că “Uniunea Baptistă face o decizie corectă de excludere a lui din rîndul baptiștilor”. […]

  2. Alexandru Says:

    As dori sa imi clarific un aspect. Cum pot fi adevarate in acelasi timp urmatoarele: Pe de o parte, daca un om \”intelege\” (de la Dumnezeu) ca trebuie sa plece in America NU ar fi misticism, daca un om \”are o incredintare\” (de la Dumnezeu) ca trebuie sa scrie o carte NU ar fi misticism, daca un om \”intelege\” ca un anumit verset biblic se refera in mod specific la o problema personala de-a lui (de exemplu, casatoria) NU ar fi misticism. Pe de alta parte, acelasi om condamna \”misticismul\” lui Iosif Ton. Citind cele scrise de Iosif Ton pe blogul lui Daniel Branzei, \”misticismul\” lui Iosif Ton se reduce in esenta la lucruri asemanatoare, la experiente personale cu Hristos, la o calauzire reala a Duhului Sfant in zilele noastre. Atunci de ce sa fie condamnat\”misticismul\” lui Iosif Ton? Ceea ce vreau sa arat mai sus este faptul ca, de fapt, Paul Dan si Iosif Ton au in comun o comora: experiente personale cu Hristos, o calauzire reala si personala a Duhului Sfant, materializata in indemnuri specifice, de zi cu zi. Chiar si faptul ca amandoi apreciaza cartea „O experienta cu Dumnezeu” (Experiencing God) este un lucru care il au in comun, doar ca Iosif Ton apreciaza, in plus, si Hearing God’s Voice (Auzind Vocea lui Dumnezeu) a aceluiasi autor. Multe lucruri in comun.

Lasă un comentariu