Alin Cristea e o rușine pentru Creștinii Evanghelici din România

Cine zice?

Mahalagioaica Lia… :)

Mă simt… nedreptățit!

Cum, sînt o rușine DOAR pentru creștinii evanghelici din România?

Dar cu DIASPORA cum rămîne? Că sînt o droaie de români evanghelici prin țări străine…

(Și ce mai povestiri adevărate mai am cu unii dintre ei!…)

Care mai de care cu nasul pe sus…

Și să fiu lăsat afară tocmai din perimetrul american?

Cine să fie o rușine pentru creștinii evanghelici români din America decît… Alin Cristea? (Care transgresează continentele, web-urile, spiritele…)

Că așa mă „iubesc” unii de pe acolo de numa’… :)

Malagioaice din toate țările, uniți-vă!

Eu oricum am luat de bună zisa lui Eleanor Roosevelt: „Nimeni nu te poate face să te simți inferior fără acordul tău.”

Și-n Biblie scrie: „Dacă nu ne osîndește inima noastră, avem îndrăzneală la Dumnezeu.”

Așa că nu ce se zice despre noi contează, ci ce zice Cel ce e în noi.

Iar dacă merităm să fim judecați, mai bine să fim judecați pe pămînt decît în ceruri.

Anunțuri

3 răspunsuri to “Alin Cristea e o rușine pentru Creștinii Evanghelici din România”

  1. 6 postări în Top 25 WP (10.06.2011) « România Evanghelică Says:

    […] Vorbirea în limbi a fost un moment unic sau este o practică actuală? (penticostalismulazi) 25. Alin Cristea e o rușine pentru Creștinii Evanghelici din România […]

  2. corneliurotar Says:

    Din nou Lia?
    Doamna asta (sau domnişoara) ţi-a pus piază rea…watch out!!!

  3. baptist timis Says:

    Aici este rusinea evanghelicilor din Romania:

    On Jun 14, 2016, at 12:25 AM, Marius C. Cimpoae wrote:

    Stimati frati,
    Sunt două lucruri pe care doresc să vi le aduc la cunoștință:

    1. Discriminarea, abuzul și șantajul practicat în mod intenționat și repetat în cazul fr. Damian Vidoni, prezbiterul Bisericii Germane, care deși a încheiat cursul biblic de la Institutul Biblic Baptist din Timișoara (promoția 2016), deși a promovat toate examenele cu note peste 8, nu a primit decât o copie xerox color a unei diplome spunându-i-se că va intra în posesia originalului după ce va accepta întâlnirea cu Samy Tuțac.

    2. Câteva clarificări cu privire la situația mea membrală, cu privire la statutul Bisericii Germane în cadrul Cultului Baptist, cu privire la abuzurile făcute de Samy Tuțac și însușite de dvs față de subsemnatul și față de Biserica Germană.

    a. În ceea ce privește situația fr. Damian, o să încerc să scriu despre modul în care s-au desfășurat lucrurile.
    Eu am fost cel care l-am provocat pe fr. Damian să înceapă aceste studii pe când lucrurile erau încă bune cu mine. Noi ne planificasem ca fr. Damian să meargă la aceste cursuri biblice încă din anul 2014, dar au fost niște situații urgente pe care le-am avut de rezolvat și am ratat startul anului școlar. După retragerea ordinării mele și numirea fr. Damian ca prezbiter și reprezentant legal al bisericii, am considerat că se impune să înceapă și aceste cursuri pentru că mereu i s-a reproșat că nu are pregătirea necesară pentru a avea responsabilități de prezbiter sau de păstor. Prin urmare, eu am fost cel care l-am sunat pe fr. Daniel Țuț, coordonatorul Institutului Biblic Baptist Timișoara, și l-am întrebat dacă în situația dată, fr. Damian se poate prezenta la institut. Mi-a spus că nu este nicio problemă câtă vreme are susținerea bisericii și va trebui să găsim 2 persoane din conducerea bisericii care să scrie câteva recomandări. Fr. Daniel Petrovici, secretarul bisericii și fr. Ghiță Stanciu, diaconul bisericii, au fost cei care au scris aceste recomandări. Cu susținerea bisericii și pe baza acestor recomandări, fr. Damian a fost acceptat. A urmat un an în care fr. Damian a fost nelipsit de la cursuri. Chiar dacă avea 59 de ani, a lucrat cot la cot cu tinerii și a dat dovadă de multă ambiție, dar și competență promovând toate examenele cu note peste 8. Totul bine și frumos până cu câteva zile înainte de festivitatea de absolvire, când profesorul și pastorul Marius Birgean, l-a abordat pe fr. Damian și i-a spus cât se poate de răspicat că va primi diploma doar dacă va accepta întâlnirea cu Samy Tuțac. Ba mai mult, l-a dezinformat spunând că secretarul Bisericii Germane împreună cu un grup din Biserica Germană ar fi făcut o reclamație către Comunitate și că acum ei vor veni și dacă noi nu vrem să colaborăm, ei vor impune un pastor girant și nimeni dintre cei care sunt în comitet acum, nu vor mai fi cooptați în conducere. Fr. Damian a încercat să îi spună că nu este în regulă ca lucrurile să se întâmple așa în privința diplomei câtă vreme toate condițiile au fost îndeplinite pentru absolvire. Cât despre situația cu reclamația, i-a spus că nu are informații despre așa ceva și că se va informa.

    Foarte supărat pentru umilința la care a fost supus de Marius Birgean, care prin șantaj și amenințare ca și cadru didactic a încălcat toate normele de conduită și deontologie profesioanală profitând de funcția sa pentru a amenința și șantaja pe cineva care la momentul respectiv îi era student, fr. Damian a hotărât să nu mai participe la ceremonia de absolvire. Le-a transmis lucrul acesta colegilor și doamnei secretare. Probabil că lucrul acesta a ajuns și la urechile președintelui Institutului, William Fortner, și a coordonatorului pentru România, Daniel Țuț, care de urgență l-au convocat pe fr. Damian la sediul Institutului. Au stat de vorbă și fr. Fortner i-a transmis că nu știe care este situația cu care se confruntă cu Comunitatea și motivul pentru care Comunitatea refuză să semneze diploma, dar i-au recomandat să încerce atunci când va simți lucrul acesta, să stea de vorbă cu cei din Conducerea Comunității pentru a clarifica problemele cu aceștia. În același timp, cei 2 reprezentanți ai institutului i-au dat asigurări fr. Damian că va primi diploma pentru absolvirea cursurilor biblice, chiar dacă această diplomă nu va fi semnată și ștampilată de campionii abuzurilor Samy Tuțac și Florin Iosub.

    Duminică, 5 iunie 2016, fr. Damian a participat la ceremonia de absolvire care a avut loc la Biserica Emanuel, iar după ceremonie a fost acostat de Samy care i-a spus că originalul diplomei pe care el o ține în mână este la comunitate și că dacă vrea să intre în posesia diplomei originale trebuie să accepte o întrevedere cu el. Fr. Damian a fost șocat. Pur și simplu nu i-a venit să creadă că deși i-au fost date asigurări cu o zi înainte că va primii diploma, află acum, după festivitate, că de fapt el a ținut în mână un fals…doar o copie xerox laminată!
    Luni ne-am întâlnit la biserică și mi-a spus toată povestea. Mi-a arătat „diploma”. Am luat legătura cu cineva care a fost acolo cu fr. Damian duminică la graduare și l-am rugat să facă o poză la diplomă și să mi-o trimită și într-adevăr am constatat diferențele. L-am sunat pe Daniel Țuț și l-am rugat să remedieze de urgență problema, dar bineînțeles că s-a arătat neputincios. De 3 ori l-am întrebat dacă diploma pe care a primit-o fr. Damian este originală sau este într-adevăr copie xerox așa cum afirma Samy Tuțac și de fiecare dată mi-a spus: Nu pot să îți răspund la această întrebare! Și oricum am constatat că era și diferită de a celorlați! Este inadmisibil ca o instituție, fie ea și ONG, să elibereze două tipuri de diplome pentru studenții aceleași promoții!

    Am aflat multe lucruri interesante despre acest „institut” pe care poate e bine să le cunoască mai multă lume: practic nu e un institut. E doar un curs intensiv, neacreditat, suportat de un ONG, după informațiile mele probabil Asociația Misiunea Harul. Chiar dacă nu există niciun acord sau protocol cu Comunitatea, totuși Comunitatea certifică toate aceste diplome și bineînțeles diploma fr. Damian a fost respinsă. L-am întrebat pe Daniel Țuț dacă a cerut clarificări în sensul acesta și dacă poate să argumenteze motivele pentru care conducerea Comunității a refuzat să certifice diploma fr. Damian. Răspunsul lui a fost că nu intră în jocul meu. Culmea este că totuși a intrat în jocul lui Samy Tuțac, umilind un student, care întâmplător este și om în vârstă, care și-a luat toate examenele și care, deși toți colegii lui au primit diplomă, el a fost singurul care nu s-a putut bucura de lucrul acesta. Ce este aceasta? DISCRIMINARE, AMENINȚARE, ȘANTAJ, BĂTAIE DE JOC, UMILINȚĂ, ABUZ DE PUTERE. Care e greșeala lui Damian? Aceea că nu știe să fie ipocrit și trădător ca unii lustruitori de pantofi de prin Comunitate. Și nu îi este nici frică.

    Am stat de vorbă cu coordonatorul institutului, am scris câtorva dintre profesorii de la Institut, am scris pastorilor din Comunitatea Timișoara, acum vă scriu dvs celor din Consiliul Uniunii, cu speranța că totuși situația se va remedia în timpul cel mai scurt cu putință. Dacă totuși diploma originală nu va ajunge la fr. Damian, chiar așa fără semnătura marelui profesor, Samy Tuțac (Ironia sorții: Un teolog la fără frecvență a ajuns să certifice diplome de cursuri biblice!) atât fr. Damian, cât și noi ca biserică ne vom adresa Consiliului Național pentru Combatea Discriminării, Universităților Baptiste și altor instituții abilitate care sunt în măsură să investigheze, să constate și să sancționeze aceste fapte de discriminare. De asemenea, vom face o scrisoare adresată președintelui William Fortner pentru a-i explica situația pe care avem certitudinea că nu o cunoaște. Și dacă va fi cazul, vom ieși și în spațiul public pentru a prezenta aceste fapte foarte grave. Repet, este inadmisibil să-ți bați joc de cineva și să îl umilești în felul acesta! Samy Tuțac are ce are cu Marius Cimpoae, toată lumea a înțeles asta și s-a și obișnuit cu ideea, dar întrebarea este: ce are acum Samy Tuțac cu Damian Vidoni, de ce continuă să hărțuiască prezbiterul Bisericii Germane și Biserica Germană?

    b. Cât despre situația mea membrală, haideți să clarificăm problema aceasta o dată pentru totdeauna. Statutul de organizare și funcționare al Cultului Creștin Baptist este cât se poate de clar în sensul acesta. La art. 13, alin. 1 spune așa: BISERICA LOCALĂ (nu Comunitate, nu Uniunea, nu Comisia Pastorală, etc), exercită disciplinarea spirituală asupra membrilor săi care s-au abătut care s-au abătut de la Cuvântul lui Dumnezeu prin atitudine, învățătură sau faptele vieții. Deci, nu poate venii Samy Tuțac în fața noastră, așa cum a făcut-o sâmbătă dând buzna peste noi în biserică în cadrul unei întâlniri private, să ne spună că decizia a fost deja luată și că Uniunea ne impune disciplinarea lui Marius Cimpoae și că noi trebuie să ne însușim decizia Consiliului Uniunii așa cu dvs v-ați însușit decizia Comunității Timișoara, deși dvs trebuia să cercetați cazul și nu să vă însușiți nimic. Biserica Germană NU ÎȘI ÎNSUȘEȘTE NIMIC! BISERICII GERMANE NU I SE IMPUNE NIMIC! Biserica Germană are dreptul, dacă i se cere să ia o decizie, repet, are dreptul să cerceteze lucrurile!. Biserica Germană a cerut prin 5 adrese oficiale către Comunitatea Timișoara motivarea deciziei de ridicare a ordinării mele de pastor împreună cu probele care susțin dânșii că mă învinovățesc, iar eu însumi prin avocat am cerut același lucru de 2 ori prin adrese oficiale, la care nu am primit niciun răspuns. În condițiile acestea, Biserica a hotărât în cadrul unei Adunări Generale Extraordinare unde reprezentații Comunității erau liberi să-și facă apariția, că situația mea membrală rămâne neschimbată întrucât absolut nimeni nu a probat în niciun fel vinovăția mea. Acum Biserica Germană este amenințată că îi va fi retrasă autorizația pentru aceasta. Vă rog foarte mult să vă simțiți liberi să îmi scrieți și să îmi spuneți care a fost greșeala Bisericii Germane? Aceea că nu ne-am făcut părtași abuzurilor lui Samy Tuțac? Dacă Samy Tuțac susține că are probe împotriva mea, de ce refuză să le pună la dispoziția avocatului meu și a bisericii pentru cercetare? El a spus așa: Eu vi le arăt, dar nu pot să vi le dau. De ce? Ce are fratele de ascuns? Îi este frică cumva că vom vedea intervențiile lui pe ici pe colo? O PROBĂ DEVINE PROBĂ DOAR ATUNCI CÂND EA POATE FI PROBATĂ! Nu putem să acuzăm la nesfârșit, să jignim, să discriminăm, să defăimăm și după aceea să ne spălăm pe mâini! Este dreptul meu să știu cine mă acuză și de ce anume mă acuză dacă într-adevăr mă acuză! Este dreptul bisericii să cerceteze cazul și nu are nimeni dreptul să vină și să impună nimic bisericii!

    Prin toate presiunile pe care Comunitatea le-a exercitat asupra Bisericii Germane consider că s-a încălcat în mod flagrant PRINCIPIUL AUTONOMIEI BISERICII LOCALE care spune: Bisericile baptiste se organizează și funcționează în mod AUTONOM. Celelalte entități (COMUNITATE, UNIUNE) ale Cultului Creștin Baptist din România au rolul DE A SPRIJINI bisericile baptiste locale să își îndeplinească menirea. Chiar formularea deciziei Consiliului Uniunii din 17 februarie 2016 pct. 3 o consider amenințătoare și total nepotrivită, neconformă cu prevederile Statutului. Citez: Cerem Bisericii Baptiste Germane să respecte integral decizia CBCBT în ce privește slujirea și calitatea membrală a fr. Marius Cimpoae. Refuzul Bisericii de a pune în practică decizia Comunității și a Consiliului Uniunii va atrage consecințele prevăzute de Statut.

    Stimați frați, vă rog să îmi arătați dvs care sunt prevederile statutare care vă dau dvs dreptul să puneți la disciplină sau să excludeți un membru dintr-o biserică baptistă! Această prevedere este un abuz și încalcă atât prevederile statutare, cât și prevederile biblice! Nicio instituție în afară de biserica locală nu are dreptul să disciplineze un credincios! Dvs ați putut să îmi retrageți calitatea de slujitor ordinat, dar nici într-un caz nu aveți dreptul să mă puneți la disciplină! În ceea ce privește Biserica Germană, vă reamintesc: BISERICA nu a refuzat să mă pună la disciplină. Biserica a solicitat motivarea deciziei împreună cu așa-numitele probe pe care Comunitate susține că le deține. Nu a primit absolut nimic, prin urmare a decis în consecință și este exonerată de răspundere. Și încă un detaliu foarte important: Decizia de retragere a ordinării mele s-a luat în baza unor presupuse acuzatii de imoralitate de la Liceul Baptist Timișoara. Prin răspunsul Liceului, conducerea liceului a arătat cât se poate de clar că eu niciodată nu am avut nicio reclamație, nicio sesizare, nu am fost niciodată obiectul vreunei măsuri de disciplină, motiv pentru care mi-am încheiat activitatea cu calificativul FOARTE BINE. Deci, încercările Comunității Timișoara și ale dvs de a scorni alte motive pentru care eu nu mai am dreptul să fiu pastor și trebuie obligatoriu să dispar din Cultul Baptist sunt exagerate și total nepotrivite pentru niște slujitori ai lui Dumnezeu.

    Cât despre statutul Bisericii Germane în cadrul Cultului Baptist vreau să fac următoarea afirmație contrazicându-l pe Samy Tuțac: BISERICA GERMANĂ NU ESTE PROPRIETATEA CULTULUI BAPTIST! Sâmbătă, în cadrul unei întâlniri pe care am avut-o la biserică împreună cu fr. Damian, prezbiterul bisericii și încă un frate din biserică pe care Samy Tuțac vrea să îl folosească pentru a produce dezbinare în biserica noastră, ne-am trezit invadați de jumătate din Comitetul Comunității Timișoara: Samy Tuțac, Florin Iosub și Marius Birgean. M-am ridicat și i-am întrebat cu ce ocazie au venit pe la noi, cine i-a invitat să vină la biserică, la care răspunsul lui Samy Tuțac a fost: NU AVEM NEVOIE DE NICIO INVITAȚIE. NOI PUTEM SĂ VENIM AICI CÂND VREM NOI PENTRU CĂ ACEASTĂ BISERICĂ ESTE PROPRIETATEA CULTULUI BAPTIST!

    Stimați frați, Biserica Germană este proprietatea exclusivă a Bisericii Germane. Ea este asociată cu celelalte biserici baptiste în cadrul Comunității Timișoara și a Uniunii Baptiste, dar nici Comunitatea și nici Uniunea nu sunt proprietarele Bisericii Germane. Biserica Germană a existat înainte să existe Comunitatea Timișoara. După știința mea este a 2a sau a 3a biserică baptistă din România înființată în anul 1884 de credincioși germani. A fost cumpărată cu resurse de la acești credincioși și susținere din Germania și de atunci și până acum, nici Comunitatea și nici Uniunea nu au avut absolut nicio contribuție în susținerea Bisericii Germane. Atitudinea lui Samy Tuțac de stăpân de sclavi și de proprietar de plantație este o atitudine pe care noi nu o tolerăm!

    Când eu am ajuns la Biserica Germană în anul 2012, Biserica arăta ca după război. De 4 ani am muncit continuu acolo. Numai vara trecută am stat 4 luni în fiecare zi pe șantier. Nici Samy Tuțac și niciunul din dvs nu ați trecut pe acolo. Atunci nu a sărit nimeni să ne dea nicio mână de ajutor. Acum când totul este curat și frumos, brusc biserica a ajuns în atenția Comunității și este proprietatea Comunității? Nu se poate așa ceva! CINE VREA RESPECT PENTRU FUNCȚIE TREBUIE SĂ OFERE RESPECT PENTRU OAMENI! Marius Cimpoae a fost defăimat în ultimul hal, Damian Vidoni este umilit și discriminat și acum i se pregătește și lui dosarul de defăimare, Biserica este amenințată continuu de aproape un an și dvs vreți ca noi să stăm și să tăcem?

    Mi s-a reproșat că am pierdut funcția de pastor nu din cauza acuzatiilor de imoralitate, ci din cauza faptului că scriu și că iau atitudine. Voi continua să fac asta indiferent de ce mi se va întâmpla. Așa cum dvs vă apărați și vă protejați colegul, pe Samy Tuțac, așa și eu îmi apăr Biserica și voi face tot ce îmi stă în putință ca să opresc valul acesta de persecuție pe care l-ați pornit împotriva Bisericii Germane.

    Nu am nimic de ascuns! Dacă îmi era frică de probe nu le ceream! Dar continui să le cer pentru că sunt convis că în dosarul lui Samy Tuțac sunt lucruri care nu mă incriminează pe mine, ci lucruri care îl incriminează pe el! Am spus-o de la început: SAMY TUȚAC ESTE INTERESAT SĂ PUNĂ MÂNA PE BISERICA GERMANĂ! Nu m-ați crezut. Ați spus că fabulez. Că încerc să îmi apăr pielea. De ce Samy nu se oprește la Marius Cimpoae, ci continuă să atace fiecare membru al Bisericii Germane?

    Ultima noutate este că a găsit un frate în vârstă din Biserica noastră pe care l-a convins să scrie o sesizare împotriva conducerii bisericii ca să aibă el motiv să convoace Adunarea Generală. Cauză pierdută! Pentru că am reușit să îi demonstrăm fratelui că Samy Tuțac vrea să îl folosească să dezbine biserica! Această metodă o folosește Samy în mai multe biserici din Comunitate unde vrea să își umilească și să își înlăture colegii din slujire.

    Înainte de a retrage autorizația Bisericii gândiți-vă bine dacă la aceasta ați fost chemați. Gândiți-vă bine dacă puteți sancționa o biserică care nu a făcut altceva decât să acționeze procedural în fața unui abuz care pare a fi abuzul secolului în Cultul Baptist. Gândiți-vă dacă este normal să retrageți cea mai veche Biserică Baptistă din sud-vestul României doar pentru a satisface orgoliul și frustrarea unui lider care nu acceptă că nu are întotdeauna dreptate. Ni-i s-a sugerat să ne retragem din cult, să formăm o biserică independentă. Nu vom face asta! Eu sunt baptist, noi suntem baptiști și vom rămâne biserică baptistă indiferent de ce veți decide dumneavoastră sau alții.

    SIGUR, mi-aș dori să nu se ajungă la retragerea autorizației, dar vreau să vă spun un lucru și cu asta vreau să închei: AM CONVINGEREA CĂ O BISERICĂ NU FUNCȚIONEAZĂ ÎN BAZA AUTORIZAȚIEI ELIBERATĂ DE UN CULT RELIGIOS. O BISERICĂ FUNCȚIONEAZĂ ÎN BAZA AUTORIZAȚIEI ELIBERATĂ DE DUHUL SFÂNT! În cult sau în afara cultului, noi vom continua să ne îndeplinim misiunea pe care ne-a încredințat-o Dumnezeu!

    Mă rog ca Dumnezeu să ne dea înțelepciune tuturor pentru a pune interesul Împărăției mai presus de interesele noastre personale!

    Cu Dumnezeu înainte și va fi bine!
    prof. Marius C. Cimpoae

    prof. Marius Cimpoae
    Mobil: 0735/77 58 77;
    e-mail: mariuscimpoae@yahoo.com
    https://www.facebook.com/marius.cimpoae

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: