Teologia Noului Testament (4)

teologia-noului-testament-220

Teologia Noului Testament – Thomas R. Schreiner, Editura Făclia, Oradea, 2011, 1031 p.

“Una dintre temele principale în Evanghelia după Ioan este viaţa. Viaţa în Evanghelia după Ioan nu este o entitate abstractă, ci mai degrabă este înrădăcinată în concepţia evreiască despre lume şi viaţă a apostolului. Viaţa aparţine de veacul care vine şi care este inaugurat prin înviere. Ceea ce frapează la citirea Evangheliei după Ioan este accentul pus pe darul vieții din prezent. Ioan nu se concentrează asupra veacului viitor, când va avea loc învierea. El își ațintește privirea la ceea ce au încă de acum credincioșii în Cristos prin credința lor în Isus în calitate de Cristosul. Darul vieții în veacul de acum este accesibil doar pentru că Isus este învierea și viața (Ioan 11:25). Posibilitatea credinciosului de a se bucura acum de viață este ancorată de Ioan în învierea istorică a lui Isus Cristos. Viața din veacul viitor și-a făcut apariția pentru că Isus din Nazaret a înviat dintre cei morți (cap. 20). Prin învierea lui Isus, veacul viitor a pătruns în veacul de acum. Viața a pătruns acolo unde odinioară domnea moartea. Lumina s-a ivit acolo unde totul era învelit în întuneric. Adevărul a venit ca să învingă minciuna și falsul. Ioan îi face pe cititori conștienți de prezența vieții acum pentru că învierea lui Isus în istorie strălucește în întuneric (Ioan 1:5), demonstrând victoria Lui asupra conducătorului acestei lumi (Ioan 12:31) și asupra puterii morții. Isus, în virtutea morții Sale, l-a alungat pe stăpânul acestei lumi, pe Satan.

Victoria asupra morții este obținută prin învierea lui Isus, iar în Evanghelia după Ioan, învierea lui Isus este ancorată în istorie. Ioan nu-și bazează învățătura despre viață pe o speranță gnostică a unei vieți într-o lume spirituală. El nu vede viața în termenii opoziției între spiritual și material. Viața este inaugurată în spațiu-timp prin învierea fizică a lui Isus dintre cei morți. Ioan nu lasă nicio umbră de îndoială cu privire la faptul că învierea lui Isus înseamnă învierea trupului. […] Pătrunderea vieţii din veacul viitor în cel de acum nu poate fi redusă la un simplu concept spiritual în Evanghelia după Ioan; învierea lui Isus dovedeşte că viaţa din veacul viitor a invadat istoria spaţio-temporală.” (p. 88-89)

Un răspuns to “Teologia Noului Testament (4)”

  1. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: