„Contrar multor experţi, eu nu cred că problemele fundamentale ale sistemului de educaţie din România ţin de curricula neinspirate din gimnazii, licee şi universităţi, de lipsa dăruirii dascălilor sau de infrastructura precară. Fără să neg că toate acestea sînt probleme reale, mă gîndesc că dacă şcoala românească ar avea toate aceste lipsuri acoperite, tot n-ar fi ceea ce trebuie să fie. Eu cred că şcoala românească trebuie să recupereze, să aducă în interiorul ei, trei lucruri pe care, în ultimele decenii, singură le-a alungat din sine: cultura, etica şi familia.
Procesul separării şcolii de cultură mi se pare cel mai grav fenomen cu putinţă. Faptul că şcoala nu mai furnizează cultură, ci informaţie, „dezvoltă abilităţi” şi livrează formule este o adevărată tragedie. Lipsa minimului antrenament cultural al tinerilor absolvenţi de liceu se traduce în degenerescenţă intelectuală. Şcoala, zicea undeva Noica, trebuie să pună spiritul tînărului în criză, adică să-l facă să caute. Căutători trebuie să scoată şcolile, nu tineri cu abilităţi dezvoltate. Cultura dă repere, valorizează inteligenţa şi creativitatea, responsabilizează şi eliberează. Şcoala românească nu pare să creadă că aşa e.”
http://www.evz.ro/detalii/stiri/despre-cretinizarea-romaniei-1077574.html
20 ianuarie 2022 la 14:21
A republicat asta pe RomaniaEv.