Mahalaua Arădeanului – 24 iunie 2014

În postarea Ne trezim? … sau, aşa arată „inchiziţia” de care se tem unii, Marinel Blaj a făcut azi o afirmaţie despre Daniel Brânzei care m-a făcut să casc ochii de uimire: “Iată, în sfârşit, o opinie din partea cuiva care nu mai poate fi considerat insuficient de… teolog!”

Replica mea promptă a fost:

Să fie CLAR: Daniel Brânzei este insuficient de teolog

Această replică nu punea în discuţie persoana lui Daniel Brânzei, ci incompetența lui Marinel Blaj care reiese din astfel de afirmații.

La un alt nivel, Marius Cruceru scria în 2010 că Iosif Țon nu este teolog, în condițiile în care Iosif Țon era doctor în teologie de 14 ani!…

Avînd în vedere contextul actual din prim-planul blogosferei evanghelice românești, în care s-a introdus un concept TEOLOGIC, cel de CRISLAM, dar despre care nu se discută în mod TEOLOGIC, este absolut necesar să știm cine sînt preopinenții care au competență teologică și, mai ales, cine sînt cei care dau dovadă de onestitate intelectuală – pentru ochișori micuți asta înseamnă: Să nu minți, bă, pocăitule! Să nu te dai şmecher!

Și să încerci să-ți depășești (re)sentimentele!

Că TEOLOGIA nu se face cu manele pocăiești de doi lei!…

Marinel Blaj face greșeala (a se citi: greșelile) pe care au făcut-o, de atîtea ori, și alții, în frunte cu masculul alfa Pătrățosu: îi asmute pe comentatori împotriva mea.

Avînd în vedere o lungă istorie în acest sens în blogosfera evanghelică, unde pînă și Pătrățosu a trebuit să-și oprească haita, zicîndu-le: 2-0 pentru Alin Cristea, e de neînțeles de ce crede Marinel Blaj că ar avea șanse mai mari. Oricum, nu cu formule precum „acest personaj are probleme serioase comportamentale” se dă bătălia în spaţiul public, fie că e vorba de acțiune de discreditare (astfel de formule poate să le folosească orice dobitoc, au fost destui care le-au folosit la adresa mea și la adresa altora), fie că e vorba de bătălia pentru adevăr.

Este evident că pe Marinel Blaj nu îl interesează acest fel de bătălie, în vederea stabilirii adevărului.

El nu participă la vreo discuție pe subiectul: Ce competență teologică are Daniel Brânzei?

Marinel Blaj pare încurajat de creșterea numărului de comentatori, dar nu-și dă seama sau nu vrea să ia în serios faptul că a apărut încă un focar, pe blogul său, al fenomenului Mahalaua Evanghelică.

Iată o cîteva replici de azi:

Marinel Blaj: Răsvane, te rog frumos, eşti medic (e drept, nu psihiatru!), dă-mi o reţetă să scap de spam-urile de pe balamucul ăla numit “România evanghelică” şi de directorul lui, … Napoleon Bonaparte! Omul ăsta n-a înţeles că nu există pentru mine, drept pentru care ar fi logic să nu exist nici eu pentru el?

Paul Morar: Si daca tot suntem la medic :) m-ar interesa sa inteleg de ce aceeasi persoana are treaba si cu mine. Inteleg motivul pentru care se leaga de bloggeri cu experienta, dar de mine (un anonim si gugustiuc) de ce se leaga? De abia ce mi-am facut si eu blog de 3-4 luni si deja il deranjez. Cu ce si mai ales de ce?

Daniel Brânzei: Este o boală grea. Se numește ,,băgatul în seamă“ sau chibițăreala și este foarte răspândită. Există însă ,,cazuri și necazuri“. Al vostru este o pacoste …

Marinel Blaj: Paul dragă, adaug la cele scrise de fratele Daniel faptul că acest personaj are probleme serioase comportamentale. Când cineva se autointitulează “mogul al blogosferei evanghelice” nu poţi deducer altceva! Pe de altă parte, are treabă cu oricine… are treabă cu cei de partea cărora se situează. Acum a devenit brusc fan Conţac, în vremea ăn care fratele Cruceru avea blogul “Pătrăţosu”, el şi-a deschis un blog intitulat “La rotundu’ “. Într-o vreme, Răsvan avea o categorie separată pe blogul lui în care trata aberaţiile acestuia. Le-a şters la um moment dat. Păcat. Era ca un fel de tratament din partea unui medic… :D

1. Marinel Blaj minte cînd face afirmaţia despre mine că aş fi devenit brusc „fan Conțac”.

Dar la cît e de dezinformat şi dezorientat bloggerul arădean, nu e de mirare că i-a ieșit porumbelul pe gură.

DEZ-MINȚIRE: Nu sînt fan Conțac. Cum nu am fost și nu sînt fanul nimănui.

Cînd am avut a doua oară bursă la Școala de vară de la Tescani, în 2000, coordonatori: Andrei Pleșu, H.-R. Patapievici, Sorin Vieru, m-am prezentat menționînd că am avut parte în viață de 2 influențe formative de tip comunitar – familia și Biserica Baptistă din Petroșani – și 3 influențe formative de tip individual: Emil Cristea, Beniamin Fărăgău, H.-R. Patapievici (cu niciunul dintre ei nu am legături).

Nu doar că nu sînt fan Conțac, dar am și avut dispute publice cu Emanuel Conțac, la ultima anunțînd că îi voi aplica sancțiuni pînă la sfîrșitul anului.

După cum se știe, Alin Cristea e un tip care se ține de cuvînt.

La fel, și lui Teofil Stanciu i-am scris public că voi îi aplica sancțiuni timp de 2 luni și jumătate, din cauza „neglijenței în serviciu”.

Motivele disputelor mele publice sînt diverse, dar unul e foarte CLAR, l-am exprimat în numeroase rînduri de-a lungul anilor: bloggerii evanghelici, mai ales pastorii și liderii de opinie, TREBUIE să-și asume responsabilitatea pentru administrarea spațiilor lor publice, precum blogul sau contul Facebook.

Nu doar că nu sînt fanul nimănui, dar sînt recunoscut, de unii, ca avînd un mod nepartizan, de a abora chestiunile din spațiul public.

Printre aceștia se numără, cel puţin cîteodată, pînă și… Vindecătoru.

Iată ce scria în articolul Fratele meu naşpa, care îmi era dedicat:

„Un amănunt esenţial pe care nu vreau să-l uit este că nu am observat să fi cenzurat informaţia, indiferent dacă ea a provenit din medii ce-i sunt, presupus, ostile. El nu gîndeşte blogosfera ca un diletant cum sunt eu, ci ca un profesionist…”

Marinel Blaj scrie despre Alin Cristea că „are treabă cu oricine… are treabă cu cei de partea cărora se situează”.

Marinel Blaj bate cîmpii. Cum spuneam mai sus, Alin Cristea nu are obiceiul de a se situa de partea cuiva, decît, eventual, dacă e vorba de nedeptăţiţi, de victime care, din diverse motive, nu pot să-și facă vocea auzită la un moment dat.

De exemplu, eram acum cîțiva ani la Băile Felix pentru a face poze la o întîlnire a Străjerilor și a lua pulsul, desigur. Cred că era în primăvara anului 2011, cînd Străjerii fuseseră atacați în mod bestial pe Internet, dar și vînați în unele biserici din care făceau parte. Așa că liderii lor au luat decizia de a da o declarație publică, aceasta avînd și rolul de a da o direcție celor care solicitau un răspuns referitor la cele ce se petreceau.

Declarația spunea că, conform învățăturii biblice, ar trebui să îi binecuvinteze pe adversarii lor. Și că au hotărît să-i binecuvinteze pe nume! Iar audiența striga Amin!, din ce în ce mai îndîrjită la fiecare nume: Paul Negruț, Marius Cruceru, Silviu Tatu și alții.

La finalul declarației, m-am ridicat în picioare, eram în primul rînd, cu aparatul foto, și m-am dus în față la cel care citise declarația și l-am întrebat: Ce faceți? Cu 10 minute înainte ați predicat despre cît de atenți erau evrei cu adevărul, să nu-l mute cumva dintr-un loc într-altul. Cei pe care i-ați menționat nu sînt prezenți, să poată să-și susțină punctul de vedere. Eu nu binecuvîntare am simțit atunci cînd audiența s-a îndîrjit din ce în ce mai mult…

În repetate rînduri am afirmat că sînt interesat de adevăr, în măsura în care se poate cunoaşte.

Există destule informaţii publice despre mine, care pot fi verificate, care NU indică că aş face parte din vreo grupare ideologică sau că aş fi fanul cuiva.

2. Marinel Blaj spune că atunci când cineva se autointitulează “mogul al blogosferei evanghelice” nu poate deduce altceva decît că ar avea „probleme serioase comportamentale”.

Dacă DOAR atîta poate deduce Marinel Blaj, înseamnă că el are… „probleme serioase comportamentale”

Din nou, ca și în cazul chestiunii DACĂ Daniel Brânzei are competențe teologice, și în cazul DACĂ Alin Cristea este mogul al blogosferei evanghelice, Marinel Blaj nu este interesat de… adevăr.

Dacă aparent Marinel Blaj spune adevărul – anume, că m-aș fi autointitulat mogul…; păi m-am intitulat și primar al blogosferei evanghelice, dar Marinel Blaj ar trebui să vadă în context m-am intitulat -, totuși nu spune TOT adevărul, și anume, eu nu m-am intitulat DOAR pe mine mogul al blogosferei evanghelice, ci adevărul ÎNTREG e că i-am intitulat pe 4 bloggeri (baptiști) ca fiind Mogulii blogosferei evanghelice.

Acest lucru se întîmpla în… 2009. Apoi, începînd din 2011 pînă în 2013, rubrica cu acest nume a fost prezentată la fiecare început de anotimp.

Din diverse motive, 3 dintre cei 4 moguli nu mai sînt la nivelul de activitate încît să-i pot numi astfel.

Am evitat să postez un articol cu titul Mogulul blogosferei evanghelice, deși aceasta este realitatea, acesta este adevărul, așa că, eu fiind singurul care ofer date tehnice despre blogosfera evanghelică, nu aș avea rezerve în a da date despre mine. Ceea ce fac la începutul fiecărei luni.

Marinel Blaj dezinformează atunci cînd scrie DOAR că eu m-am intitulat mogulul blogosferei evanghelice, și nu precizează că această poziție o am nu doar datorită activității mele publice, DAR și prin abandonul celorlalți trei moguli.

3. Marinel Blaj mai scrie următoarele, referitoare la mine: „Într-o vreme, Răsvan avea o categorie separată pe blogul lui în care trata aberaţiile acestuia.”

Răsvan Cristian Stoica, zis Vindecătoru, nu trata aberațiile lui Alin Cristea (care or fi astea, că s-a intitulat mogulul blogosferei evanghelice? Nu e adevărat că e mogulul blogosferei evanghelice?), ci Alin Cristea trata aberațiile Vindecătorului.

Care sînt acestea?

– Că la Ruginoasa ar fi fost măcel și peste 100 de baptiști ar fi fost băgați în spital. Nu! Au fost 9. Și nu au fost băgați în spital.

– Că Alin Cristea ar fi șeful / coordonatorul rețelei România Evanghelică, cu zeci de bloguri. Nu! Am dat dezmințire în mai multe rînduri, pe unii dintre bloggerii care sînt în această rețea nici nu îi cunosc.

– Că Beniamin Fărăgău ar fi pastor PENTICOSTAL. Nu! Orice evanghelic cît de cît informat știe că e pastor BAPTIST. Dar Vindecătoru nu are competențe în ceea ce privește mediul evanghelic românesc (sau american).

– Că Teofil Stanciu ar fi pastor. Nu! Nu a fost și nu este pastor.

Am scris despre Marinel Blaj că este ultimul companion de joacă al Vindecătorului pe Internet. Din nefericire, postura în care se află l-a dus într-o impostură, mințind și dezinformînd.

4. Una dintre modalitățile folosite în mod repetat de cei doi bătrînei rînjitori a la Muppets pentru a mă jigni în public este de a aminti de… balamuc.

Astfel, vineri Vindecătoru m-a băgat la balamuc („…comentariile apucatului de Alin Cristea, omul care ar face gloria oricărui balamuc”), iar sîmbătă m-a scos: „România Evanghelică, proaspăt scăpat(ă) de la balamuc”….

Desigur, rămîne întrebarea: Ce competență are Vindecătoru de a se pronunța la adresa unei persoane despre care a declarat că nu îi citește blogul de mai bine de un an și evită comentariile lui pe bloguri și pe Facebook?…

La rîndul lui, Marinel Blaj găzduieşte astfel de replici ignobile pe blogul lui:

Răsvan Cristian Stoica: La ce salon l-au internat pe mogul, Marinel? :)

Marinel Blaj: Din păcate nu l-au internat! N-au găsit un salon atât de mare cât să-l cuprindă! :D

Cei doi bătrînei rînjitori sînt și actorii unui moment grețos din septembrie 2012, cînd s-au referit la mine în următorul mod, pe blogul Vindecătorului:

Răsvan Cristian Stoica: Cei trei neuroni ai papagalului, puşi la macerare timp de doi ani în sulfamidă de broască rîioasă

Marinel Blaj: Atât de mulţi neuroni are… papagalul? Asta nu mi-aş fi imaginat! Sunt activi toţi? Contează!

Am scris atunci postarea: Domnule Marinel Blaj, aveți onoare? Atunci cereți-vă scuze!

În 22 septembrie Marinel și-a cerut scuze: Da, domnule Cristea, Marinel Blaj are onoare! Atâta cât să îl doară şi de cea terfelită a multor altora! Fără fanatisme. Este adevărat. Datorez scuze. Pentru că sunt lucruri care NU TREBUIE spuse! Şi este adevărat că uneori între înger şi drac nu e doar codiţa. Uneori încape şi o bârnă şi un pai…

Nu şi Vindecătoru: Dragă Marinel, am citit “replica” cam în două pene a papagalului. Nu m-a dat în mustăţi :) Eu nu-l mai numesc “Alin Cristea” de multă vreme. El e o pasăre exotică care mănîncă firimituri de cuvinte din căuşul nebuniei. Guano mult şi psitacoză de-ţi împute ochiul magic. Nu cred că trebuie să-l luaţi la jumulit. De ce credeţi că s-au inventat mîţele? dacă nu pentru terapia papagalului malad :)

Iată deci că, din nefericire, atît Vindecătoru cît şi Arădeanul recidivează.

Ceea ce scria Marius Cruceru, zis Pătrățosu, atunci cînd s-a dezis, rapid de Vindecătoru (pe care îl nășire în blogosfera evanghelică), acum cîțiva ani, se potrivește și lui Marinel Blaj:

“Îmi asum responabilitatea lansării lui Rasvan în blogosferă, dar se pare că a învăţat să umble pe propriile lui picioare, iar direcţia în care a luat-o prin ultimele posturi nu corespunde direcţiei pe care eu am visat-o pentru blogosfera evanghelică din România. Ironia cristică, cel mult socratică, da, puţină urzică şi un pic de acid, poate, dar nu bătaia de joc la scena deschisă.”

5. Da, Vindecătoru a șters unele articole.

De pildă: Cronici mondene (24) Biciul lui Dumnezeu, din 4 august 2010.

Acolo scria:

„Mie îmi place cum scrie Alin Cristea. Cred că am mai spus-o.

Scrie alert, nu bate apa în piuă, este agresiv într-o lume cenuşie. Este colorat agresiv. M-aş plictisi fără el pe internet. Citesc pagina sa aproape în fiecare zi şi cred că poate să confirme că nu exagerez.”

Nu o să menţionez și alte lucruri. Să vadă Vindecătoru, și oricine altcineva, ce înseamnă să ștergi articole… :)

6. Paul Morar se face că nu înțele de ce mă „leg” de el?

Păi nu prea mă leg…

Eu mă ocup de cu totul altceva. Cum au și observat alții, eu am punctul de atac mult mai sus, la bloggeri-pastori.

Dar mă leg de orice mi se pare a fi rău și pot să îndrept!

7. Dacă Daniel Brânzei se referă la mine, confirm: Sînt o pacoste! Pentru cei ca Vindecătoru și Arădeanul.

Pentru pătrățoși, pitici și guguștiuci…

Cu Pepsi Light lîngă mine, țineți-vă numai bine!

UPDATE 11 iulie 2014

Am găsit, întîmplător, într-un comentariu pe care l-am scris în 2009, un detaliu semnificativ:

În ceea ce mă privește, m-am trezit numit mogul de un comentator din blogosfera evanghelică. Eu am preluat termenul și am avut o postare intitulată “Mogulii blogosferei evanghelice”: Marius Cruceru, Daniel Brânzei, Vasile Tomoiagă, Alin Cristea.

http://martzian.wordpress.com/2009/11/25/mogul-ce-e-ala/#comment-231

Lasă un răspuns

