Mess: Vasile Tomoiagă – Alin Cristea (06.01.2007)

VT: ai postat cateva materiale pe Masa Rotunda, care pentru unul mai tanar ca mine cad ca din cer
VT: adica se vede ca in spatele multor afirmatii stau multe alte neafirmatii pe care le stii
AC: da
VT: si pentru noi, restul, stam si ne miram oare ce o fi in spatele cortinei ?
VT: ce zic e ca se pune public franturi de informatie, care nu poate fi inteleasa de catre public, decat daca se intregeste cu restul
AC: da, este un aspect interesant al vietii in general
AC: niciodata nu ai toate informatiile
AC: dar incercam cu ce avem
VT: din unul din mesajele tale am inteles ca tu si Marius va cunoasteti, stiti multe uni despre altii, dar noi nu, si totusi asistam la o discutie privat-publica intre voi
VT: ma refer acuma strict la mirarea cu care citesc eu unele posturi
VT: nu la continut
AC: Ceea ce a fost / este intre mine si Marius are de a face cu spatiul public
AC: Marius are o pozitie oficiala
VT: ok; numai ca multi, foarte multi de la masa nu stiu nimic
VT: nici eu de altfel
AC: eu un de lider de opinie
AC: dar nici nu se pot spune prea multe
AC: de aceea eu incerc sa folosesc cit pot de mult sursele oficiale
VT: si atunci, cand se pune cate o chestie de asta, daca se vrea publica, ma gandesc ca o scurta introducere ar fi buna, sau o indrumare spre alte resurse
AC: nu prea avem timp, energie
AC: ne concentram pe conflict
VT: stiu, adica, e de inteles;
VT: dar tu esti un om meticulos
AC: asa se zice
VT: si ma astept la putina continuitate; oricum, e greu, ca ramificatiile-s multe si de neinteres pentru multi
VT: dar un sumar poate e de dorit
AC: Marius e unul dintre vicepresendinte Comunitatii Baptiste de Oradea (Bihor-Satu Mare), presedinte fiind Florin Negrut
AC: fratele lui Paul Negrut, presedintele Uniunii Baptiste
AC: rectorul Universitatii Emanuel
AC: pina de curind presedintele Aliantei Evanghelice din Romania
AC: pastor la Biserica Baptista Emanuel din Oradea
AC: Marius e unul dintre mercenarii lui Paul Negrut
VT: multumesc de promtitudine, nu ceream neaparat sa stiu acuma
VT: exprimare destul de apasata ‘mercenar’
AC: probabil singurul dintre mercenari care mai poate fi recuperat
AC: despre mercenari am scris acum 4 ani, cind au fost manipulari la alegerile de la COmunitate
VT: si cum s-ar defini irecuperabilitatea la restul ?
AC: asa ca nu m-au iertat
AC: sint mai in virsta, bagati in rahat etc
AC: iar Marius Cruceru e si talentat
AC: cred ca e un moment important acesta
VT: ok; multumesc pentru scurtele clarificari;
AC: inca nu am citit articolul lui Marius Cruceru
VT: legat de iesirea la lumina a colaboratorilor ?
AC: da
VT: tu esti mai in varsta ca mine si stii mai multe; eu ma uit mirat
AC: stiu
VT: de fapt, nu mi-ar veni sa cred, de multe ori
AC: de aceea spatiile de dezbatere sint importante
AC: ca mai apar informatii
VT: si cum intelegi dorinta fratelui Ton de a nu discuta aceste lucruri pe Masa ?
AC: hm… e complicat
AC: de fapt cred ca Iosif Ton a vrut sa se discute astfel de chestiuni pe Masa Rotunda
VT: ai ceva si impotriva dansului ? el si-a facut mea culpa demult
AC: pai nu prea si-a facut
VT: aici eu doar intreb, nu presupun
AC: nu am citit Eseul lui
VT: o sa te adaug in lista, daca imi permiti
AC: cineva, un tinar care a citit Confruntari, carte scrisa mai demult de Iosif Ton, si a citit Eseul de pe Masa Rotunda, Eu si Securitatea, m-a intrebat de ce nu a scris in Confruntari
AC: despre ce lista e vorba?
AC: Messenger?
VT: da
AC: ok
AC: E mare nevoie macar de o marturisire publica
AC: dar nimeni nu a facut-o inca
AC: dar se vede ca oamenii ar vrea sa scape de aceasta povara de pe suflet
VT: asta e mare pacat intr-adevar; sa aiba curajul ca si Papa Ioanl Paul al II-lea, care a cerut iertare in numele bisericii pentru multe rele pe care le-a pricinuit in istorie
AC: in primavara sint alegeri la Comunitati si apoi la Uniunea Baptista
AC: ma tem ca atit initiativa lui Iosif Ton, cit si altele, precum cea a lui MArius Cruceru, au de a face cu momentul acesta politic
VT: din experienta proprie insa, stim ca „sorry seems to be the hardest word”
AC: da, am primit un mesaj ofensator din partea lui Ioan Pop
VT: inseamna ca e o ‘ora astrala’ pentru evanghelicii romani
AC: as vrea
VT: cu evidentul sens figurat
AC : o piatra de hotar
VT: mai biblic
VT: inseamna ca e nevoie si de multa rugaciune
AC: dar cred ca o sa induram multa rusine
AC: da
VT: „felul acesta de demoni nu iese numai cu post si rugaciune”, daca nu au iesit pana acuma
AC: iar tinerii sint vulnerabili in asemenea momente ale adevarului
VT: nu imi dau seama cum as fi eu
VT: te rog sa explici
AC: tinerii sint mai categorici
AC: inca se gindesc la teluri marete
AC: nu au experienta de viata
AC: ma refer la pacat si iertare
AC: au de obicei o perspectiva scurta asupra istoriei crestinismului
AC: in astfel de momente ale vietii trebuie sa fii mai solid
AC: mai pe picioarele tale
AC: pentru a suporta socul
VT: asa am impresia si eu, legate de mirarea ce o simt, ca e cam scurta perspectiva mea
AC: prezenta mea pe Masa Rotunda e importanta, dar imi creeaza mult disconfort
AC: trebuie sa fiu intelept
VT: ai multi ‘dusmani’ ?
AC: am citiva
AC: nici nu-ti trebuie multi
VT: mi-e frica sa am dusmani; de ce esti o persoana importanta (daca esti) in lumea evanghelica ?
VT: din Romania
AC: pentru ca am o perspectiva mai ampla
AC: si destule informatii
AC: si am dezvoltat forme de transmitere a informatiilor
AC: newslettere, reviste, discutii pe liste
AC: si am abilitati de exprimare
VT: esti membru normal al unei biserici ?
AC: normal???
VT: adica, sper ca nu esti anatemizat pe undeva
AC: si daca sint?
VT: pai ar fi pacat
AC: pentru cine?
VT: pentru mine;
AC: de ce?
VT: din scurta si sumara noastra corespondenta virtuala, imi pari o persoana crestina agreabila
AC: probabil pe Messenger…
VT: da, doar atat
VT: si din mesajele pe care le-am citit pe Masa
VT: si unele articole pe care le-am mai frunzarit pe adoramus, sau din newslettere
AC: Cum ti-am spus, acum 4 ani am scris un articol de atitudine despre manipularile de la alegerile de la Comunitate
AC: au incercat atunci sa ma articuleze, dar nu au reusit
AC: au reusit insa anul trecut
AC: Asa ca am primit PRIN POSTA instiintarea ca nu mai sint membru in biserica PROVIDENTA, in care eram membru-fondator
AC: nu a discutat comitetul cu mine si nici nu a ajuns cazul meu in fata bisericii
AC: se intelege, nu-i asa, ca e vorba de abuz?
VT: asta e grav
VT: absolut
AC: asa ca eu ce sa-ti spun?
AC: sint membru NORMAL?
VT: si nu ai aderat la alta biserica ?
AC: pai de ce sa ader la alta biserica?
AC: m-a dat biserica afara?
AC: am facut ceva reprobabil?
AC: am condus operatiunile de schimbare a comitetului
AC: asta am facut
AC: si de protejare a bisericii fata de manipularile celor de la COmunitate
VT: si nu s-a discutat cazul tau mai sus ? ca doar e inaceptabil
AC: unde mai sus?
VT: nu stiu
AC: Comunitatea e condusa de Florin Negrut, Uniunea de Paul Negrut
AC: iar Comunitatea si Uniunea nu inseamna „mai sus”
AC: sint forme de asociere a bisericilor
AC: nu de ierarhie
VT: si nu ai ajuns sa discuti personal cu cei care te-au ‘lucrat’ ?
AC: ?
AC: glumesti
VT: pai nu trebuie rezolvate conflictele intre frati?
AC: acum 4 ani, cind am sunat la Universitatea Emanuel sa mi se spuna de ce nu imi dau legitimatie la biblioteca, mi s-a inchis telefonul.
VT: chiar daca ei au procedat nebiblic si neprincipial
AC: Fostul meu coordonator de grupa
AC: Iar pe hirtia pe care am primit-o acasa scrie ca am fost audiat de Comisia de Disciplina a Comunitatii
AC: ceea ce e MINCIUNA
AC: eu le-am cerut sa imi puna intrebari si ei nu au vrut
VT: imi pare foarte rau sa aud asta si sa stiu de astfel de abuzuri si conflicte intre noi
AC: pai anul trecut mi s-a intors mina la spate si am fost pus cu fata la perete
AC: frate din comitet
VT: si acuma mai participi la vreo adunare ?
VT: ma refer biserica
AC: nu in sensul in care ma intrebi
VT: multumesc pentru timp; o sa opresc calcul curand; sper sa mai vorbim; salut
AC: salut

Reclame

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 răspunsuri to “Mess: Vasile Tomoiagă – Alin Cristea (06.01.2007)”

  1. Marius Cruceru Says:

    Protestez faţă de continuarea acestor practici de prezentare a unor discuţii pe mess, fără consultarea în prealabil a interlocutorilor.

    Protestez faţă de jignirile aduse mie şi colegilor mei.

    Protestez fata de limbajul de mahala folosit in acesta birfa personala, dar care, iata, a ajuns in spatiul public.

    Protestez faţă de invectivele folosite în lipsa oricăror discuţii civilizate cu argumente. (fiecare putem spune orice despre oricine, nu-i aşa?)

    Sint mirat de faptul ca Vasile Tomoiaga nu reactioneaza fata de aceasta mizerie. Uneori tacerea inseamna complicitate.

    Protestez fata de confiscarea numelui Romania Evanghelica ca „spatiu de joc” in mizerie si nisipuri miscatoare pentru Alin Cristea. Se cere o re-branduire urgenta a numelui Romania Evanghelica care a fost minjita cu astfel de actiuni.

    Nu cred ca ceea ce se intimpla aici este reprezentativ pentru ceea ce este Romania Evanghelica.

  2. Alin Cristea Says:

    Băi, Cap Pătrat, după cum ţi-am mai spus o dată că dacă vrei să aminteşti despre copii pe blogul tău (pătrăţos), atunci scrie despre copiii tăi, nu despre ai altora, tot la fel îţi spun şi acum: dacă vrei să protestezi (în continuare), protestează pe blogul tău, nu pe al meu.

    Ţi-am aprobat protestul la postarea despre conversaţia noastră de pe Messenger, în virtutea faptului că încurajez, de obicei, spiritul deschis, polemic, bărbătesc, şi în virtutea faptului că, dintr-o anumită perspectivă personală, ai fi avut niscaiva motive să dai mărunt din gură.

    Iată, ţi-am afişat şi al doilea protest, dar DOAR pentru a te lua peste picior.

    Dacă nu te mulţumeşti să-ţi vezi de treburile tale (importante), vei tot păţi aşa. Din păcate, mediul evanghelic din România are de suferit din pricina neastîmpărului tău şi a pripelii de a te băga în tot felul de chestiuni despre care nu deţii suficiente informaţii.

    Mai e de curs multă apă pe Criş pînă să ajungă vreun blog de-al meu la a 10-a parte din jegul pe care l-ai adunat pe blogul Pătrăţosu la adresa evanghelicilor din România.

    Pentru că ai introdus în discuţie numele lui Vasile Tomoiagă, vei avea parte, precum vezi, de dispreţ din partea mea.

    Altfel, nu mi-e deloc greu să-ţi demontez prostiile pe care le scorneşti (nu fără să-ţi fi dat eu motive):

    – că ar fi practici prezentările de discuţii de pe Messenger – asta ar fi greu pentru oricine să demonstreze, de vreme ce numărul lor e cu totul mic pe acest blog (argumentul ar trebui căutat în altă parte, ceea ce mă face să zîmbesc în COLŢUL gurii, că-mi dau seama ce pretexte o să-mi oferi să reiau chestiuni de polemică)

    – desigur, nu ai tu sau alţii cum să ştiţi cîte dintre aceste discuţii prezentate au fost “fără consultarea în prealabil a interlocutorilor” – tot eu deţin informaţiile aici şi ştiu cum să le prezint, cînd voi considera momentul potrivit

    – tot cînd voi considera potrivit, voi atenţiona asupra semnificaţiilor conceptului de jignire – există diverse tipuri de jigniri şi cu diferite grade de violenţă, dar, mai ales, există ATITUDINI (ideologice) care sînt mult mai grave, mult mai INDECENTE decît nişte cuvinte sau expresii

    – desigur, ai mai încercat, acum cîţiva ani, să discreditezi şi revista confesional@, apoi prezenţa mea în spaţiul public (pe liste de discuţii), aşadar pentru mine nu e de mirare că iar ai comis-o, de data asta ţinta îţi e blogul România Evanghelică (dar iar eşti în urmă rău, deja merge bine blogul România Evanghelică)

    – şi tu şi alţii care nu ştiu ce imagine bucolică v-aţi făcut despre ce ar trebui să fie blogul România Evanghelică (şi Românika noastră evanghelică), treziţi-vă: Blogul România Evanghelică, precum revista electronică confesional@, nu aparţine vreunei biserici, vreunui cult sau vreunui grup de oameni

    Un punct interesant, într-adevăr, de dezbătut, ar fi: ce e reprezentativ pentru mediul evanghelic din România? Disputele interminabile, merceneriatul ideologic, gustul pentru detalii groteşti, derapajele doctrinare, fundamentalismele desuete? Păi aş avea de scris o droaie de lucruri. Dar, la fel, ca orice comunitate de oameni, mediul evanghelic produce cultură de un anumit tip. De 7 ani promovez cultura evanghelică în spaţiul public (pe Internet).

    Băi, Cap Pătrat, şi toţi ceilalţi pătrăţoşi, mai vedeţi şi altceva decît vrea muşchii voştri (optici-ideologici).

  3. Vasile Tomoiagă Says:

    Legat de mirarea lui Marius Cruceru as dori sa precizez cateva lucruri:

    * Discutia este printre primele pe care le-am avut cu Alin Cristea, se vede asta din faptul ca am spus ca doresc sa-l adaug in lista de messenger.

    * Nu am stiut ca o sa fie facuta publica si pot spune ca am fost surprins sa o vad pe blog.

    * Nu mi s-a cerut permisiune sa fie postata, dar

    * Atunci cand am vazut-o nu i-am cerut lui Alin Cristea sa o dea jos, si nu am facut nici un fel ce calificare (in comentarii) asupra afirmatiilor pe care Alin Cristea le face despre Marius Cruceru, Paul Negrut etc.

    * Privind in urma la colaborarea buna pe care am avut-o cu Alin Cristea, si fiind convins personal ca nu este manat de pripeala, manie sau ura, am considerat, atat fata de aceasta discutie pe messenger, cat si fata de polemicile pe care Alin Cristea le-a avut in mediul online, ca singurul in masura sa explice motivatiile din spatele actiunilor si afirmatiile sale uneori transante este chiar el.

    * Ca si parere personala vizavi de pozitiile publice pe care le are Alin Cristea fata de anumite zone ale spatiului evanghelic romanesc, pozitii in care se face referire la Marius Cruceru, cred ca cheia interpretativa a motivatiilor acestora se afla in postarea „Dl. Inexactitate (7) – Subiectiv, aproximativ, inexact” de pe blogul La Rotundu: „Cei care nu văd decît o polemică între Pătrăţosu şi Rotundu sînt total depăşiţi de problematică, context, obiective.” (Alin Cristea)

  4. Oana Says:

    As dori sa fac doar o scurta precizare, pentru a fi prezentate corect anumite actiuni/fapte/istorii – cum vreti sa le numiti.

    Eu sunt unul din interlocutorii de pe messenger ai dlui Alin Cristea.
    Si as dori sa mentionez ca mie cel putin dl. Cristea mi-a cerut permisiunea sa posteze dialogul nostru pe blogul dumnealui. La momentul acela nu prea am inteles de ce anume… Azi cred ca inteleg mai mult.

    In plus, as mai face mentiunea ca sunt aceeasi Oana de pe blogul Patratosului, caruia ii multumesc si aici pentru felul cum stie sa (ne) puna pe ginduri atunci cind scrie…
    Pe de alta parte, dlui Alin Cristea ii multumesc pentru ca stie sa (ne) scoata din starea de ‘stat pe ginduri’ si (ne) pune la treaba… Si, evident, ca si intr-o trecuta luna de martie, ii multumesc pentru ca mi-a semnalat blogul Patratosului. Fara sfatul sau, n-as fi stiut nici azi de blogul Patratosului.
    Ciudat nu, fara Rotundu n-as fi stiut de Patratos…

    Ce am scris in discutia de atunci de pe mess, in care va indemnam sa „va iubiti mai mult” (poate am indraznit eu prea mult?!) ramine valabil si azi. Sa va fi citit eu oare pe amindoi cu prea mult patos, si nu „cu detasare”, de nu inteleg nici azi care E scopul eternei ‘batalii’?

    Ghinionul multor ortodocsi (din care ‘ma trag’, dar nu si ‘extrag’) este ca gindesc simplist, cu sfaturi de genul: pe „astia, anapoda cu drumul” nu trebuie sa ii citesti, ci sa-i eviti, sa nu te ispiteasca, nu vezi cum „se maninca unul pe altul”?…etc…etc… cunoasteti, cred, dimensiunile prostiei.
    Norocul meu este ca nu ma simt si nu ma voi simti niciodata ‘eretica’ pentru ca va citesc, pentru ca va apreciez si va stimez enorm pe amindoi. Iar asta vi se datoreaza tot dumneavoastra, amindurora.

    Rogu-va, incercati, daca puteti fireste, sa faceti cumva sa nu mi se mai stringa, totusi, inima cind citesc comentarii/acuze ca cele de aici… In astfel de momente si doar in aceste momente, parca prea le dati dreptate ‘celor multi’ care va numesc „astia… anapoda cu drumul”

    Sa ne traiti… in Sanatate si Lumina!

  5. thisisnotme Says:

    Desi nu sunt fricos doar timid si orgolios mi-am luat casca de protectie inainte de a scrie aici.
    Pe Marius il citesc de ceva mai mult timp decat pe Alin. Scuze pentru persoana a 2-a de impolitete dar e mai usor asa.
    Imi e mai usor sa-l incadrez pe Marius ideologic , mai greu pe Alin. Personal sunt mai apropiat de stilul lui Alin pentru ca celalalt stil e prea apropiat de cel traditionalist al copilariei mele.
    Am de castigat de la amandoi. Asta nu inseamna ca as considera necesar sa se „impace”. Impacarea care si-o doreste lumea doritoare de liniste presupune de obicei o diminuare a spatiului unuia in favoarea celuilalt.
    Asa ca nu va opriti decat cand ati obosit.
    Eu insa as trece pe trotuarul celalalt pana unul din noi ar considera sa merite compromisul de a ramane in dialog.
    Ceea ce Vasile se pare ca incercat.
    Psihologul de serviciu

  6. Alin Cristea Says:

    A republicat asta pe RoEvanghelica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: