Alin Cristea – 47 de ani

alin-47ani

Despre Alin Cristea:

Prezentare Alin Cristea

Referințe

Să nu se lase nimeni indus în eroare – 24 noiembrie 2007, primul articol pe blogul La Rotundu

Blogurile lui Alin Cristea

Alin Cristea – Compoziţii muzicale

Alin Cristea – Poezii

Articole despre Alin Cristea – 5 noiembrie 2011

Vă invit azi, 6 iulie, de ziua mea, la o pe-trecere pe Facebook – contul Alin Cristea. La 47 de ani, voi încerca să vă spun 47 de chestii despre mine. :)

UPDATE

1. Nu sînt preot. Pînă și omul din capătul Nufărului (Oradea) de la care iau porumb fierb m-a întrebat dacă sînt preot. Actuala mea înfățișare e doar de un an. Dar am trăit zeci de ani pe planeta asta… Nu sînt doar cel care sînt acum, sînt o sumă, organică, de Alini… Și nu înfățișarea contează, nu? Dacă înfățișarea contează, la cîte femei ies pe stradă în izmene, ai zice că e plină lumea de curve..

2. În sîngele lui Alin Cristea curge RELAŢIONARE. Întotdeauna mi-au plăcut oamenii. Viaţa mea a fost una interesantă, am avut ocazia să cunosc o droaie de oameni, de tot felul. Provin dintr-o familie lărgită cu 6 seniori şi destul de mulţi verişori. Am avut două studenţii, cursuri la zi, amîndouă în anii ’90. Am cunoscut mulţi tineri, adulţi, profesori. Pentru mine Facebook e cum e apa pentru peşte… :)

3. Lucrurile care trec de fizic, de exterioritate, de ego, contează. Cele metafizice. Puteți să vă tot holbați la pozele mele, dar ceea ce vă interesează, în definitiv, nu e cum arăt, ci CINE e cel din poză. CUM e cel care se semnează Alin Cristea. Dacă se poate, ați vrea să știți și DE CE e așa cum e… Ne atrage PERSONAJUL, dar vrem să știm mai multe despre PERSOANĂ!… Am împlinit 47 de ani ca PERSOANĂ. :)

4. Sînt făcut din 2 părți: un ochi plînge, un ochi rîde… Nu toți oamenii sînt așa?… :)

alin-unu-doi

5. Din tradiţie, aş fi… topograf. Dar m-am hotărît să măsor nu doar pămîntul, ci şi… cerurile. Treabă mult mai complicată. Unii o numesc… teologie. Pentru mine întotdeauna păsările nu au ieşit din ouă, ci au coborît de sus. Să nu se lase nimeni indus în eroare: orice nor e un mister, orice aripă un… cer.

Paragraful acesta face parte din articolul Să nu se lase nimeni indus în eroare – 24 noiembrie 2007, primul articol pe blogul La Rotundu.

6. Marius Cruceru: Alin are o inimă mare, dacă este nevoie să ajute, merge unde este nevoie… Are o sensibilitate deosebită pentru muzică şi vers… Este un tată bun… Alin poate fi un partener de discuție excelent. Are curiozități, întrebări și o neliniște a spiritului continuă, o sete de cunoaștere nestăvilită. Poate improviza pe moment în dialog, ceea ce ajută la dinamica discuției.

http://mariuscruceru.ro/2010/05/13/alin-cristea-bine-cuvintat

7. Dănuț Mănăstireanu: Pentru unii, nenumăratele proiecte culturale pe care le-a inițiat sau în care este implicat Alin Cristea sunt pură apă de ploaie. Pentru mine însă, Confesionala, Revista revistelor culturale, Thymos și, mai nou, România evanghelică, sunt proiecte pe care niciun om cinstit și lipsit de prejudecăți nu are cum să le treacă cu vederea.

http://danutm.wordpress.com/2009/09/10/“cazul”-alin-cristea-–-2

8. Răsvan Cristian Stoica (Vindecătoru): Mie îmi place cum scrie Alin Cristea. Cred că am mai spus-o. Scrie alert, nu bate apa în piuă, este agresiv într-o lume cenuşie. Este colorat agresiv. M-aş plictisi fără el pe internet. Citesc pagina sa aproape în fiecare zi şi cred că poate să confirme că nu exagerez. (2010)

Analizele le face destul de tăios, rece şi calculat, extrem de concentrat şi cu simţ de răspundere în faţa posterităţii, meticulos şi corect, pînă la virgulă, încît te stafideşti citind stilul lui uscat. (2010)

Volumul de muncă la care s-a angajat este enorm. De rezultatele lui ne folosim destui. Eu sunt unul dintre cei care-i accesează foarte des blogul şi multe din trimiterile sale mi-au fost de folos. Mi-a sezizat lucruri interesante, nu neapărat din lumea evanghelică. Un amănunt esenţial pe care nu vreau să-l uit este că nu am observat să fi cenzurat informaţia, indiferent dacă ea a provenit din medii ce-i sunt, presupus, ostile. El nu gîndeşte blogosfera ca un diletant cum sunt eu, ci ca un profesionist… (2013)

9. Laurențiu Balcan: Alin Cristea are un stil aparte de a spune lucrurile, șocant pentru mintea noastră de evanghelici, neevlavios de multe ori, dar este unul dintre puținii oameni care au imaginea de ansamblu asupra mediului evanghelic online… (2014)

10. Alex. Leo Şerban: Alin Cristea este furnica mereu trează care filtrează, filtrează, filtrează…; o face aşa, de-un pamplezir, de-un paregzamplu şi eu, unul, am mare încredere în gustul său. Revista lui Alin este un soi de memorie condensată a efemerului jurnalistic – paginile aurii ale gesturilor noastre recente: eşti în ea, deci exişti! (LiterNet, 2002)

11. Azi, la 47 de ani, am jucat partida nr. 47.000 pe ISC – Internet Scrabble Club. E jocul meu preferat. Un fel de relaxare activă…

12. O poezie și un vers!

Faceți-mi plăcerea și citiți de ziua mea o poezie și un vers: Dacă, de Kipling – cea mai tradusă poezie din lume și un poem într-un vers de Ion Pillat.

L-am și pus aici:

Arta poetică

Nu vorbele, tăcerea dă cântecului glas.

http://www.poezie.ro/index.php/poetry/118739/index.html

Dacă

http://www.citatepedia.ro/comentarii.php?id=8786

13. Nu-mi place cearta. Îmi place polemica.

Polemizez, deci exist!

14. Top 10 filme preferate

http://rotundu.wordpress.com/2010/01/04/top-10-filme-preferate

Vezi:

https://romaniaevanghelica.wordpress.com/2014/07/04/10-filme-americane

În 2007, la invitația Asociației Onesimos din Iași, am moderat discuțiile după vizionarea filmului Ospătul Babettei la Casa de cultură a studenților din Copou. Eu îl văzusem de 3 ori, în sală era cineva care îl văzuse de 6 ori… :)

Tot acolo, în 2006, am moderat discuțiile după vizionarea filmului Truman Show.

În 2005, la Cafeneaua Quo Vadis din Cluj, am moderat discuțiile după vizionarea filmului Înscenarea (Wag the Dog).

Cam prin acei ani, la Biserica Baptistă Providența din Oradea, am contribuit la discuții, la întîlniri de tineret, după vizionarea unor filme: Billy Elliot, Zbor deasupra unui cuib de cuci, Shrek, Salvați soldatul Ryan.

Unul dintre hobbyurile mele este Istoria și estetica cinematografului (100 cărți de cinema în biblioteca personală).

Sau, mai specific, modul în care filmul, noua simfonie a secolului XX, comunică în rîndul maselor și cum reușim să facem față avalanșei mediatice VIZUALE.

15. Cîntările evanghelicilor romani – Top 10

https://romaniaevanghelica.wordpress.com/2010/07/19/cintarile-evanghelicilor-romani-top-10

Compozitorul meu preferat, din rîndul evanghelicilor români (adică neoprotestanți precum baptiști, penticostali, creștini după Evanghelie) este Iulian Teodorescu.

(Dar trag cu urechea și la Raymond Vancu.)

Din compozițiile sale, cel mai mult îmi place: Dumnezeu creator

16. Poetul evanghelic preferat: Ionatan Piroșca

Cel mai bun poet al evanghelicilor români. Alții zic că al doilea, după Costache Ioanid. :)

https://romaniaevanghelica.wordpress.com/ionatan-pirosca

Ionatan Piroșca este cel care ne obligă să recunoaștem colonia confesională din viaţa noastră.

https://romaniaevanghelica.wordpress.com/2013/04/17/alin-cristea-ionatan-pirosca-este-cel-care-ne-obliga-sa-recunoastem-colonia-confesionala-din-viata-noastra

Jumatate din cele 38 de compoziții ale mele sînt pe versurile lui Ionatan Piroșca.

Vezi:

http://alincristea.wordpress.com/alin-cristea-compozitii

17. Piesa preferată dintre compozițiile mele:

DUNAMIS – La moartea Poetului

https://romaniaevanghelica.wordpress.com/2010/04/20/dunamis-la-moartea-poetului

18. Cartea preferată: Citadela, de Saint-Exupery

O carte antigravitațională… Enervant de liberă… (No bine, că și autorul s-a dat toată ziua cu avionul…) Și neterminată… După ce o citești (cu destul efort, dar nu fără pasiune), nici nu ști dacă ai citit o carte sau introducerea la un alt capitol al vieții tale… Nu e de povestit, e de… trăit!

https://romaniaevanghelica.wordpress.com/2013/08/20/carti-11-citadela

19. Un poem ale cărui versuri mi se potrivesc :)

Semnalmente, de Petre Stoica

Sînt de statură potrivită port barbă
și am o concepție de viață perfect asamblată
ceea ce înseamnă că îmi plac gogoșarii în oțet
și mai cu seamă îmi place să vă pun sub nas
adevăruri pline cu praf de strănutat

20. Poezii care m-au însoțit / inspirat în viață:

Dacă – Rudyard Kipling
Aştept… – Petru Dugulescu
Nu, nu sîntem un vis o întîmplare – Costache Ioanid
De Crăciun – Costache Ioanid
De nu m-ai fi numit – Ionatan Piroşca

21. Citesc articole scrise de:

Sever Voinescu, Dan Tăpălagă, Vlad Mixich, Mihai Maci, Vladimir Tismăneanu, Andrei Pleșu

22. Sînt gras, știrb, sforăi și uneori sînt un nesuferit, cînd am ceva de făcut și oamenii îmi fură timpul…

Casc gura la tot felul de lucruri – asta e o calitate EVIDENTĂ :)

23. Am multe fotografii preferate, dar probabil cea mai aproape de inimă e cea cu Andreea de la Constanța.

alin-andreea-constanta

Vezi albumul: Jurnal de călătorie

Lasă un răspuns

