Cazul Iosif Țon – Declarații

Iosif Țon: Mișcarea ”Străjerii” este o trezire veritabilă.

Marius Cruceru: Astăzi portretul domnului Iosif Ţon mi s-a rotunjit cu totul.

Marius Cruceru: Mișcarea străjerilor este o evanghelie falsă.

Iosif Țon: Cesaționismul limitează Duhul Sfânt și nu-L lasă să se exprime cu putere.

Iosif Țon: Am ajuns să mă definesc ca ”baptist carismatic.”

Paul Negruț: Aderarea lui Iosif Ţon la mişcarea religioasă Străjerii reprezintă o lepădare de învăţătura şi practica baptistă cu privire la Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt al lui Dumnezeu. De fapt, Iosif Ţon îmbrăţişează învăţătura şi practicile carismatice şi, prin urmare, nu mai este un credincios baptist.

Petru Lascău: Iosif Ţon înţelege ceea ce face Dumnezeu acum în ţara noastră şi vrea să fie părtaş acestei lucrări.

Andrei Croitoru: Cei care vorbesc de rău mișcarea dar și mulți dintre cei care o vorbesc de bine, nu au fost niciodată în aceste conferințe ci vorbesc din ceea ce au auzit,din câteva secvențe vizualizate pe youtube iar acest lucru se numește, simplu, “subiectivism”.

Cristian Ionescu: Treaba cu baptist carismatic nu este o categorie. Ce doctrină are un baptist carismatic?

Alin Cristea: Marius Cruceru a făcut afirmații categorice, grave, chiar iresponsabile la adresa Străjerilor, fără să fi prezentat informații COERENTE.

Marius Cruceru: Iosif Țon nu este teolog.

Marius Cruceru: Iosif Țon nu a trecut la penticostali, ci la o formă de carismatism dintre cele mai ieftine.

Mădălin Potoroacă: Mișcarea Străjerii este o mișcare eretică.

Marius Cruceru: Lucrarea străjerilor nu are de-a face cu nicun fel de trezire. Este lucrare de manipulare şi înşelare. Iosif Ţon este un fals profet.

Marius Cruceru: “Capacitatea lui Nelu Peia, Nelu Demeter, Ilie Popa şi chiar Iosif Ţon de a crea “atmosferă” plictisiţilor din bisericile noastre este cu totul limitată.

Daniel Brânzei: Străjerii neagă unicitatea lui Christos.

Ilie Popa: Nu suntem o mișcare carismatică.

Vasilică Croitor: Îmi scot pălăria în fața propagandei baptiste care a reușit în România ceva special: demonizarea cuvântului carismatic.

Daniel Chiu: Activitatea lui Iosif Ţon extinsă pe parcursul a mai multe decade este o dovadă că datorită mândriei a luat tot timpul decizii carnale, care i-au subminat viaţa spirituală.

Lucian Ciupe: În momentul de față, nu mă identific cu teologia și practica mișcării „Străjerilor” și retragerea mea [ca pastor al Bisericii Baptiste Providența din Oradea] nu are intenția afilierii la această mișcare.

Andrei Croitoru: Iosif Țon e semipelagian

Dionis Bodiu: Nu doresc să mă alătur execuției publice a lui Iosif Țon

Natan Mladin: Evanghelia Străjerilor este una falsă.

Dănuț Mănăstireanu: Atacul josnic al lui Daniel Chiu nu este surprinzător

Ioan Peia: Mișcarea Străjerilor este o mișcare de post și rugăciune interconfesională.

Alexandru Nădăban: Interesant că Iosif Țon mai poate constitui o amenințare pentru marii baptiști anti-carismatici.

Teofil Stanciu: Stigmatizarea grupării Străjerii nu rezolvă nimic.

Vasilică Croitor: Metoda clasică românească, character assassination, este răspunsul cel mai des utilizat împotriva Străjerilor și a lui Iosif Țon

Iosif Țon: A fi carismatic înseamnă a crede că Domnul Isus n-a abandonat războiul împotriva împărăției lui Satan după o primă generație și Duhul Sfânt n-a încetat să-i echipeze pe credincioși cu darurile miraculoase necesare pentru această luptă.

Petru Lascău: Am un mare respect pentru Mişcarea Străjerilor pentru că este o mişcare dornică să înveţe şi să experimenteze ceea ce n-a ştiut şi experimentat.

Daniel Chiu: Iosif Ţon a tradus şi diseminat cărţi ale teologului John R. Stott, care este evoluţionist, feminist, leftist, ecumenist, anihilaţionist, etc.

Daniel Mitrofan: Singurul lucru pe care aş dori să-l spun este această ciudăţenie a lui Ţon. El face valuri în preajma electoralelor şi prin aceasta deviază atenţia şi vigilenţa creştinilor, de la problemele care îi privesc în mod direct, la unele artificial făcute şi care revoluţionează în jurul domniei sale.

Vladimir Pustan: Trezirea se poate face cu oameni ce gândesc neinhibat, ce visează şi în alte culori decât în gri-cazon. E nevoie de eretici în sensul lui Bossuet pentru că turma e anihilatoare şi mediocră.

Emanuel Conțac: Clarificarea lui Iosif Ţon mi se pare justă şi echilibrată.

Alexandra Giula: În stil mioritic și evanghelic, ducem lipsă de o educație a dialogului.

Daniel Lucescu: Iosif Țon datorează ceva explicații celor cărora l-au urmat ani de zile

Ciprian Sturz: Ar trebui să existe o reacție oficială a Cultului Baptist

Alin Cristea: Modul simplist în care se pune chestiunea migrației lui Iosif Țon – a trecut de la unii la alții – nu are nici fundament argumentativ, nici nu oferă o perspectivă pentru o dezbatere de esență. Dezbaterea vine din străfunduri, cu greutate, cu formulări conceptuale și reformulări, cu prezentarea unor argumente, cu integrarea circumstanțelor într-o istorie narativă a evoluției / involuției evanghelicilor români de-a lungul secolului XX, și cu precizarea unor doctrine necesare unei gîndiri teologice, nu doar biblice.

Iosif Țon: Eu am decis să cred totul!

Daniel Brânzei: Ultimele lămuriri oferite de Iosif Țon exemplifică clar și categoric trecerea sa la mișcarea charismatică.

Paul Dan: Străjerii sunt o trezire spirituală falsă.

Vasile Taloș: Da, există păstori baptişti cesaţionişti, dar şi mai mulţi păstori şi mai ales credincioşi care cred că Dumnezeu vorbeşte în multe feluri şi astăzi; că Duhul Sfânt lucrează şi împarte daruri aşa cum voieşte; că rugăciunea pentru vindecarea celor bolnavi este valabilă şi astăzi şi că Dumnezeu răspunde la rugăciuni.

Vasile Taloș: Regret că fr. Țon prezintă toate bisericile baptiste și toți pastorii ca având aceeași înțelegere cu privire la lucrarea Duhului Sfânt.

Laurențiu Balcan: Disprețul pe care l-au avut baptiștii față de penticostali în trecut nu s-a diminuat.

Vasilică Croitor: Burduful instituțiilor penticostale este învechit, în timp ce vinul doctrinei baptiste s-a cam acrit.

Teofil Stanciu: Există prea multe chestiuni ce trebuie lămurite ca să fie lăsate la libera interpretare a fiecărui pastor.

Vasilică Croitor: Eu m-aș feri să numesc eretic pe un frate baptist cesaționist.

Andrei Croitoru: Iosif Țon își bate joc de noi.

Dănuț Mănăstireanu: A sugera că Iosif Țon a fost întodeauna un baptist carismatic, dar n-am înțeles noi, ar fi o insultă la adresa inteligențelor noastre.

Petru Lascău: Atitudinea şi cuvintele dure la adresa lui Iosif Țon nu sunt creștinești.

Mihai Ciucă: Mă doare izbucnirea acestui scandal evanghelic care nu demonstrează decât cât de mici şi de nevrednici suntem. Mă doare că în ambele tabere poziţionate atât de radical există oameni pe care îi iubesc şi îi respect. Mă doare că lucrurile au fost radicalizate în aşa fel încât se se termine musai cu linşarea uneia dintre părţi, nelăsându-se nicicum spaţiu pentru o soluţie alternativă.

Răsvan Cristian Stoica: “A trecut mai bine de o săptămînă de la dezmăţul de vorbe uşoare care a marcat trecerea meteoritului Ţon pe lîngă planeta baptistă şi trăim.”

13 răspunsuri to “Cazul Iosif Țon – Declarații”

  1. Cazul Iosif Țon – Grupaj de declarații « România Evanghelică Says:

    […] Cazul Iosif Țon – Declarații […]

  2. amena petra Says:

    Decizia fr.Ton,mi se pare o decizie strict personalä si nimeni nu are voie sä se bage in sfera privatä a vreunui om….Aici nu e vorba de doctrinä nici de religie ,fiecare credincios are voie sä simpatizeze o grupare sau o religie chiar dacä nu face parte din ea…..

  3. Alin Cristea Says:

    Pe dracu „decizie strict personală” și „sferă privată”…

    De ce atunci sînt atîția revoltați și dezorientați și nu puțini cu mucii în fasole?

  4. Cazul Iosif Țon – Grupaj de declarații « Oradea Evanghelică Says:

    […] Cazul Iosif Țon – Declarații […]

  5. Cazul Iosif Țon – Grupaj de declarații « Baptiştii Says:

    […] Cazul Iosif Țon – Declarații […]

  6. S-a dus dracului și ziua de luni a pastorului Marius Cruceru « România Evanghelică Says:

    […] Internet, unde are loc războiul declarațiilor, DOAR blogul lui Marius Cruceru […]

  7. Mihai Oara despre controversa din jurul lui Iosif Ton « Persona Says:

    […] baptiștilor. O cronica mai amănunțită a discuțiilor cu privire la acest subiect găsiți aici. Ca ortodox nu doresc să mă implic în această discuție, ci doar să fac anumite observații  […]

  8. Ecoul comunicatului UBCBR refritor la ”retragerea ordinării pentru slujire” pastorului Iosif Țon « Istorie Evanghelica Says:

    […] Cazul Iosif Țon – Declarații , pe româniaevanghelica, […]

  9. Decembrie în Oradea « România Evanghelică Says:

    […] fost subiectul ultimelor săptămîni. Va fi în continuare. Cazul Iosif Țon rămîne unul dintre momentele istoriei recente, mai mult sau mai puțin jenante, a evanghelicilor […]

  10. Declarații și reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon- Srtrăjerii (VII) « Istorie Evanghelica Says:

    […] fost subiectul ultimelor săptămîni. Va fi în continuare. Cazul Iosif Țon rămîne unul dintre momentele istoriei recente, mai mult sau mai puțin jenante, a evanghelicilor […]

  11. Tîmpenia la evanghelici (1) « România Evanghelică Says:

    […] În ceea ce privește contexul ultimelor săptămîni, am prezentat materiale unice în blogosfera evanghelică, de sinteză, precum Cazul Iosif Țon – Declarații și Cazul Iosif Țon – Cronologie. […]

  12. Oradea s-a făcut iar de rîs « România Evanghelică Says:

    […] prin comunicatul jenant al “bloggerului” Paul Negruț care s-a trezit după 8 luni, campania josnică a lui Marius Cruceru îndreptată vizibil împotriva lui Iosif Țon, minciuna pastorului Doru Hnatiuc și minciunile […]

  13. Conferința de Apologetică a Societății Misionare Române « Clujul Evanghelic Says:

    […] (Se observă că Iosif Țon nu este printre vorbitori, fiind eliberat de toate responsabilitățile din cadrul Societății Misionare Române în urma asocierii lui cu Mișcarea Străjerii). […]

Lasă un comentariu